Allmänna frågor

För att spara på din tid har vi sammanställt the vanligaste frågorna som förekommer hos oss. Klicka på rubrikerna nedan för att få reda på de svar vi bidrar med, om du fortfarande känner att du inte har funnit ditt svar så kan du mer än gärna kontakta oss på kundtjänsten.

VAD ÄR TELEFONNUMRET TILL KUNDTJÄNST?

Kundtjänst nås på +46 (0)8-503 87 150.

KAN MAN HANDLA HOS WEDELIVERY SOM PRIVATPERSON?

Nej, Wedelivery vänder sig till företag och organisationer. För att kunna handla hos oss måste du därför ha ett företags- eller organisationsnummer.

MITT LÖSENORD HAR SLUTAT FUNGERA/FÖRSVUNNIT, HUR ÅTERFÅR JAG DET?

Genom att fylla i formuläret du hittar under ”Kundservice” – ”Glömt lösenord”.

VILKA ÖPPETTIDER GÄLLER I ERA FÖRETAGSBUTIKER?

Våra öppettider är måndag-torsdag 07.30-16.30, fredagar 07.30-15.00. Helger och röda dagar har vi stängt.

JAG VILL HANDLA VIA E-HANDELN, HUR GÖR JAG?

Har du inte handlat hos Wedelivery tidigare ber vi dig fylla i ”Bli kund”.

VARFÖR SER JAG INGA PRISER?

För att kunna se priser på samtliga artiklar på hemsidan krävs att du är inloggad på ditt användarnamn och lösenord.

ÄR PRISERNA MED ELLER UTAN MOMS?

Samtliga priser på www.wedelivery.se anges exklusive moms.

Beställning, Leverans & Retur

HUR LÄGGER JAG EN BESTÄLLNING VIA E-HANDELN?

Du måste logga in för att kunna handla. Efter att du har loggat in, leta reda på de produkter som du är intresserad av och lägg dem sedan i din kundkorg.

HUR ÄNDRAR JAG MIN LEVERANSADRESS?

För att ändra, lägga till eller ta bort en leveransadress till ditt konto måste du kontakta kundtjänst eller din säljare.

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Leveranstiden varierar beroende på var i landet varorna skall levereras. Generellt gäller:
– Kunder i Stockholmsområdet behöver lägga sin beställning innan klockan 14.00 för att få sina varor påföljande dag.
Observera att detta syftar till arbetsdagar och att leveranstiderna kan komma att variera beroende på helgdagar och liknande.

JAG BEHÖVER RETURNERA VAROR, HUR GÖR JAG?

Kontakta vår kundservice för att boka en retur. Chaffören har med retursedel som fylls i på plats i samband med att varorna hämtas. En returkostnad tillkommer som varierar beroende på mängden varor som skall returneras. Om orsaken till Din retur beror på fel från Wedelivery sida tillkommer givitvis ingen extra kostnad.

Tänk på att inga förpackningar och kartonger får vara brutna för att vi skall kunna ta dem i retur.

JAG HAR NYLIGEN LAGT EN ORDER, KAN JAG KOMPLETTERA DEN?

Möjligheten att komplettera en order beror på din orderstatus. Om ordern redan börjat plockas eller är packad går det tyvärr inte att komplettera den. För att se vilken status din order har, vänligen kontakta kundservice.